Anne ve babalar, çeşmeyi kendileri berbat etmiş oldukları halde çeşmenin saldığı suyun niye bulanık ve kirli aktığını düşünür dururlar.
John Locke

2 Şubat 2011 Çarşamba

Hamilelikte bebeğe yarayan besinler



Yemeyi çok seven bir insanım. Hamileyken de bu sevgim hiç azalmadı. Bol bol yedim. Ama öyle abur cubur değil. Benden ziyade bebeğe yarayacak besinler yedim. Neler mi?

  • Süt: her gün mutlaka 3-4 bardak yağsız süt içtim.
  • Peynir: her gün mutlaka 1-2 kibrit kutusu kadar yağsız peynir
  • Ceviz: Her gün mutlaka 5-6 adet (bazı günler badem, fındık tükettim)
  • Pekmez: Her sabah  1 yemek kaşığı (içine şeker katılmamış olanlardan)
  • Balık: Haftada en az 3 gün yedim. (Bol yağlı olanlardan..Somon, uskumru, sardalye gibi)
  • Kırmızı et: Köfte formatında hazırladım ve her gün bir adet yedim. 
  • Yumurta: Her gün bir adet (Köy yumurtası tercihen)
  • Tavuk: Haftada 2- 3 kez (Köy tavuğu)
  • Yeşillik: Her gün bol bol tükettim.
  • Ekmek: Arada bir beyaz onun dışında hep bol tahıllı olanlarından tükettim.
  • Bakliyat: Kırmızı, yeşil mercimek ve diğerleri
  • Su: Her gün en az 3 litre tükettim. (Bin kere tuvalete gitmek zorunda kalsam da :)
  • Marmite**: B vitamininin her çeşidini içinde barındıran muhteşem bir ürün. 'Maya özü' çikolata görünümlü fakat tuzlu bir tat. Kızarmış ekmeğin üstünde tereyağla muhteşem uyumlu (Maalesef Türkiye'de bulmak mümkün değil. İngiltere'den getirtiyorum. Umarım bir gün buralarda da kolaylıkla bulabiliriz.)
 Merlin 3860 gr. doğdu. Toplam 16 kilo aldım. Kilolarım aslında fazla ama ilk 5-6 ay makarna yemeden duramadım hem de her seferinde kremalı.

*Bu yazı sadece benim beslenme şeklimle ilgilidir. Siz lütfen doktorunuzun dediklerine uyun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder