Anne ve babalar, çeşmeyi kendileri berbat etmiş oldukları halde çeşmenin saldığı suyun niye bulanık ve kirli aktığını düşünür dururlar.
John Locke

18 Ocak 2011 Salı

Merlin'in geçen haftaki menüsü



Aşağıda Merlin için hazırladığım geçen haftanın menüsü var. Ben programa uydum ama Merlin'in pek uyduğunu söyleyemem. Sabahları çok sorun yaşamadım. Yumurta ve pekmezi pek hoşlanmasa da yiyor. Zaten verdiğim iki lokma. 
Meyvelerin suyunu içmektense emmeyi tercih ediyor. 
Bir iki sabah krem peynir denedim, kusma ile sonuçlandı. Şimdilik zorlamıyorum. Kahvaltılıkları sütün içine karıştırıp vermekte istemiyorum. 
Inek sütü kullanamam, henüz 6.5 aylık. Anne sütünü sağamam, eskisi kadar doluluk yok. Ayrıca çiğneme refleksini bir an önce harekete geçirmek gerek. 
Boğulma tehlikesine karşı da ilk yardım kursumu aldım. O halde denemeye devam ama zorlamadan. 
Hafif kandırmacalar yapılabilir ama ağzını zorla açtırıp içine birşeyler tıkamam. Sevdiği tatları not ediyorum, sevmediklerini bir sonraki haftaya bırakıyorum yeniden denemek üzere. Özellikle çorbalarda çok yaşadığım bir şey. Cumartesi günü hazırladığım balkabağı çorbasına kadar hiç bir çorbayı istemedi. Kandırarak bir-iki kaşik verebildim o kadar. Ama elma ve tarçınla zenginleştirilmiş balkabağı çorbasını severek, her kaşıkta ağzını açarak yedi. Bu haftaki menüde benzer tatlar var (Vakit bulur bulmaz yayınlayacağım). 
Yoğurdu sade verdiğimde kustu, meyveli verdiğimde az da olsa yedi. Muhallebileri daha çok tercih ediyor özellikle şekerle (meyva veya tatli sebzelerle - beyaz şeker değil-)tatlandırıldığında.


Pazartesi
S  yumurta sarısı (rafadan, nohut kadar), pekmez (1 çay kaşığı), armut dilimi (emmesi için)
Ö Kabak+pirinç+kıyma çorbası
İ Armutlu yoğurt (ev yapımı)
A Armutlu muhallebi 


Salı
S  yumurta sarısı (nohut kadar), pekmez (1 çay kaşığı), elma dilimi (emmesi için)
Ö Kabak+pirinç+kıyma çorbası

İ Elmalı yoğurt (ev yapımı)
A Elmalı muhallebi 

Çarşamba
S  yumurta sarısı (nohut kadar), pekmez (1 çay kaşığı), muz parçası (emmesi için)
Ö Bezelye+irmik+kıyma çorbası
İ Muzlu yoğurt (ev yapımı)
A Muzlu muhallebi 

Perşembe
S  yumurta sarısı (nohut kadar), pekmez (1 çay kaşığı), armut dilimi (emmesi için)
Ö Bezelye+irmik+kıyma çorbası
İ Armutlu yoğurt (ev yapımı)
A Armutlu muhallebi 

Cuma
S  yumurta sarısı (nohut kadar), pekmez (1 çay kaşığı), elma dilimi (emmesi için)
Ö Havuç+patates+pirinç+kıyma çorbası
İ Elmalı yoğurt (ev yapımı)
A Elmalı muhallebi 

Cumartesi
S  yumurta sarısı (nohut kadar), pekmez (1 çay kaşığı), havuç suyu
Ö Balkabağı+elma+tarçın çorbası
İ Elmalı yoğurt (ev yapımı)
A Balkabaklı muhallebi 

Pazar
S  yumurta sarısı (nohut kadar), pekmez (1 çay kaşığı), muz dilimi (emmesi için)
Ö Balkabağı+elma+tarçın çorbası
İ Elmalı yoğurt (ev yapımı)
A Elmalı muhallebi 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder